×
En Mútua Intercomarcal utilitzem cookies pròpies per a l'accés a l'àrea privada i de tercers per a realitzar anàlisis d'ús i de mesurament de la nostra web i millorar els nostres serveis.
Prem el botó ACCEPTAR TOTES per a confirmar que has llegit i acceptat totes les cookies, o prem CONFIGURAR si vols modificar o rebutjar el seu ús.

    

ES
cambiar idioma a
castellano
/ CA

Recursos

Blogs

Frenada a la creació del Consell de l’Autònom

21/07/2011

Valeriano Gómez, ministre de Treball, ha decidit aclarir la polèmica entorn de la creació del Consell de l'Autònom, pel que ha encarregat un informe a l'Advocacia de l'Estat per determinar els fets durant el procés. Les informacions aparegudes en els mitjans apunten a la connivència de Juan José Barrera per afavorir la Unió de Professionals i Treballadors Autònoms (UPTA), presentant davant l'Administració unes dades brillants de dubtosa consistència. D'aquesta manera, UPTA es va posicionar en primer lloc, tot i que altres associacions disposen de més recursos, socis i seus que la de la Unió General de Treballadors (UGT).

Tampoc es va veure amb bons ulls el fet que aquesta comissió introduís noves regles de valoració dels aspirants, excedint clarament dels criteris legals establerts en el RD 1613/2010 de 7 de desembre. Dissabte passat va transcendir la notícia que la Direcció de Barreda havia adjudicat una subvenció de 500.000 euros a UPTA, aprofitant l'absència per viatge del ministre Gómez.

El que sembla clar és que la posada en marxa de la iniciativa, prevista per a mitjans d'aquest mes, es veurà retardada per la investigació d'aquestes presumptes irregularitats. Gómez va assenyalar la necessitat que tot el procés es desenvolupi amb la màxima transparència i justificació possibles en la creació del Consell.

Per tant, ara tot queda en mans de l'informe de l'Advocacia i de la seva demora en el temps. Les dues associacions han anunciat que recorreran aquest divendres les suposades irregularitats davant els tribunals, mitjançant un contenciós-administratiu (ATA i UATAE). Aquest fet, afegit al possible anunci de l'avançament de les eleccions generals al Govern, podria deixar la seva resolució aparcada fins a la propera legislatura.