×
En Mútua Intercomarcal utilitzem cookies pròpies per a l'accés a l'àrea privada i de tercers per a realitzar anàlisis d'ús i de mesurament de la nostra web i millorar els nostres serveis.
Prem el botó ACCEPTAR TOTES per a confirmar que has llegit i acceptat totes les cookies, o prem CONFIGURAR si vols modificar o rebutjar el seu ús.

    

ES
cambiar idioma a
castellano
/ CA

Recursos

Blogs

El Govern regula l'assistència sanitària dispensada per les mútues

El Consell de Ministre ha aprovat el Reial Decret que regula la prestació de serveis sanitaris i de recuperació per les mútues d'accidents de treball i malalties professionals de la Seguretat Social. L'objectiu és racionalitzar l'ús dels recursos públics gestionats i aconseguir així un important estalvi econòmic tant per a les mútues com per a la Seguretat Social, mantenint el nivell d'exigència en l'atenció sanitària.

Amb l'entrada en vigor del Reial Decret, les mútues hauran de fer ús dels recursos d'altres mútues en absència de propis. També podran signar convenis amb els serveis de salut per atendre demandes de la població en general o per prestar serveis als seus treballadors protegits. De la mateixa manera, es regulen els preus que s'aplicaran quan les mútues proporcionin aquests serveis sanitaris a persones sense dret a l'assistència de la Seguretat Social, casos en què hi ha un tercer obligat a pagar, persones alienes al seu col•lectiu de treball o amb altres mútues amb les que no es mantenen acords.

Aquest tipus de prestacions que es financen amb recursos que formen part del patrimoni de la Seguretat Social, obliguen a l'Entitat a mantenir una relació equànime amb empreses, treballadors i mútues. L'assistència sanitària i recuperadora s'ha d'entendre entre la totalitat de la població protegida i el conjunt dels recursos assistencials i aquest és l'objectiu últim del Reial Decret.